środa, 6 czerwca 2018

"Wymarzony dom" - Magdalena Kordel. Seria Malownicze tom I

(...) coś takiego jak sytuacja bez wyjścia nie istnieje. (...) Zawsze istnieje dotykowe, ukryte przejście, zamaskowane drzwi.”

Magdalena Kordel „Wymarzony dom” 
 
Autor: Magdalena Kordel

Tytuł: Wymarzony dom

Cykl: Malownicze (tom 1)

Wydawnictwo: Znak

Data wydania: 17 lutego 2014

Liczba stron: 400

Gatunek: literatura piękna

MOJA OCENA: 10/10

 

W życiu nic nie trwa wiecznie. Czasami bywa tak, że wiele rzeczy dzieje się nie bez powodu. O tym właśnie przekonała się Magda, główna bohaterka powieści „Wymarzony dom” Magdaleny Kordel. W kilka dni jej życie zmienia się o 360stopni. Kiedy dowiaduje się o zdradach swojego chłopaka a zarazem szefa, stanowczo postanawia zakończyć ten związek, rzucając tym samym pracę. Staje się nieugięta wobec natarczywości Grzegorza, który próbuje przekonać ja do powrotu. W tym wszystkim pomaga jej trochę sąsiadka, z którą się zaprzyjaźnia. Następnie chcąc wybawić z tarapatów matkę swojej przyjaciółki, podczas jednego z wieczorów gdzie wypijana jest spora ilość wina, Magda odkupuje od niej dom, gdzieś u podnóża Sudetów w miejscowości Malownicze, które  „było zaledwie maleńką kropką na zielonym tle”. Może sobie na to pozwolić, bowiem od jakiegoś czasu na jej konto trafiają pieniądze od tajemniczego wujka z Francji. Postanawia pojechać tam, by odnaleźć swoją własność. Nie spodziewa się jednak, że ten dom odmieni całe jej życie a los szykuje dla niej sporo niespodzianek.

W tym samym czasie w innej części Warszawy, zrozpaczona kolejnym bez zapowiedzi wyjazdem ojca Julia, znajduje list pisany od mamy do babci. Po przeczytaniu go postanawia pojechać do Malowniczego by poznać prawdę o ojcu i odkryć jego tajemnice z przeszłości. 

Malownicze, kryje w sobie piękne widoki, wiele tajemnic i mnóstwo nowych postaci, które zmienią życie Magdy i Julii i zagoszczą w nim na dłużej.

„Wymarzony dom” to pierwsza część którą trzeba przeczytać i od której nie można się oderwać. To miejsce, ten czas, który spędziłam z bohaterami tej powieści był cudowny. Polubiłam ich tak bardzo, że z niecierpliwością sięgnęłam po tom drugi „Wymarzony czas”. Ale… „Wymarzony dom” to nie tylko opowieść o miłości i sielskim życiu, nie, wręcz przeciwnie. Zostają poruszone tu problemy z którymi może spotkać się każdy z nas. Samotności, która czasami aż boli. Tajemnicami z przeszłości za które cierpią i muszą

odpowiadać następne pokolenia. Rodzinie, gdzie są małe dzieci, które potrzebują pomocy, bo jest tam nadużywany alkohol, ale większość po prostu udaje, że tego nie widzi, bo nie chce się mieszać, bo tak jest wygodnie. O życiu, które po prostu toczy się na co dzień wokół nas. 

Miłej lektury.

Pozdrawiam Ania






"Z czasem człowiek uczy się 

widzieć dużo więcej". 

Magdalena Kordel - "Wymarzony dom"

 



18 komentarzy:

  1. Uwielbiam książki Magdaleny Kordel - są pisane tak lekkim piórem, że czyta się je z czystą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie mam tutaj kobta i nie wiem czy dojdzie komentarz ale chciałam powiedzieć, że książki Magdaleny Kordel czyta się jednym tchem. Uroczysko przeczytałam w 3 dni. Pozostałe książki też szybko i sprawnie poszły i na pewno przeczytam je za jakiś czas jeszcze raz. Mało tego, pojechałam w Sudety i szukałam Malowniczego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie miałam okazji czytać książek tej autorki, ale widzę, że czytelniczki ją chwalą;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie dodatkowe drzwi przydały by się często w realnej postaci na co dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jak tam ładnie za oknem masz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi ciekawie, lektura w sam raz na wakacje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idelan lektura na letnie luniuchowanie

    OdpowiedzUsuń
  8. Książka idealna dla mnie, od dawna mam tą autorkę na swojej liście;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chętnie sięgnę po tę pozycję bo uwielbiam takie lekkie ksiązki

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesety nie moje klimaty:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lekka lektura na wieczorne posiadówi w hamaku.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytam książek fabularnych, ale dostałam kiedyś "Wino z Malwiną" tej samej autorki i zastanawiam się, czy warto się za to zabrać. Czytałaś może? Co o niej sądzisz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno warto, bo wszystkie książki tej autorki, które przeczytałam do tej pory bardzo mi się podobały. "Wino z Malwiną" nie czytałam jeszcze, ale to jest 3 tom serii "UROCZYSKO", więc proponuję od tomu I o tej samej nazwie "Uroczysko", II "Sezon na cuda" i następnie "wino z Malwiną".

      Usuń
  13. Chętnie przeczytam, jak tylko pojawi się w mojej bibliotece

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam książki Magdaleny Kordel a ta jest jedną z moich ulubionych serii.

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian