poniedziałek, 4 maja 2020

Stażystka - Alicji Sinicka. Recenzja.


Autor: Alicja Sinicka
Tytuł: Stażystka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Kobiece
Data wydania: 29 stycznia 2020
Liczba stron: 432
Gatunek: kryminał, sensacja, thriller

MOJA OCENA: 9/10


Zakazany układ i seria tajemniczych zbrodni.
Wciągający thriller psychologiczny Alicji Sinickiej.


Marek Skalski szuka stażystki. Pomaga mu w tym Ewa Skalska, która bardzo dobrze zna swojego męża. Wie, która kandydatka go zaintryguje. Wie, jakie będzie miała włosy i kolor oczu. Wie, że Marek ponownie ją zdradzi.
Klaudia Neter nie ma wątpliwości, że ten staż jest jej szansą na lepszą przyszłość. Z czasem odczuwa jednak coraz większy niepokój. Zostaje uwikłana w niebezpieczny trójkąt, lecz zamierza się z niego wycofać.


W Oławie zostaje znalezione ciało jednej z dwóch zaginionych młodych kobiet. Każda z nich wcześniej odbywała staż u Skalskiego. Klaudia zaczyna obawiać się o własne życie. Nie wie jednak, z której strony może nadejść niebezpieczeństwo. 

(powyższy opis pochodzi od wydawcy)
 
Przyznam szczerze, że ostatnio coraz częściej sięgam po tego rodzaju książki. Być może wcześniej nie trafiłam na tak dobre pozycje, które by mnie przekonały do kryminałów. Udało się to Guiliame Musso, następnie Remigiuszowi Mrozowi i tym razem udało się po raz kolejny zachęcić mnie po więcej takich książek Alicji Sinickiej.


„Stażystka” to była pierwsza przeczytana powieść tej autorki. Książka miała premierę w styczniu 2020.  Bardzo mi się podobało to, jak autorka lawirowała emocjami. W książce bowiem historia, która się toczy ma w sobie wątek kryminalny, erotyczny a przede wszystkim psychologiczny. To wszystko sprawia, że akcja trwa cały czas a czytelnik nie jest w stanie się oderwać, będąc ciekawym jak to się wszystko skończy. Zbrodnia i tajemnica. Namiętność i walka z samym sobą.
Historia opowiadana jest z perspektywy dwóch osób Klaudii – stażystki i kochanki i Ewy – żony szefa.

Klaudia kończy studia, chce wraz z koleżanką otworzyć własny biznes. Pilnie potrzebuje pieniędzy. Do tej pory na studiach dorabiała na sponsoringu, dzięki któremu zdobyła wykształcenie, bo miała pieniądze, potrzebne na naukę i utrzymanie mieszkania. Wycofała się jednak z tego i postanowiła zarobić pracując na etacie. Znajduje ogłoszenie, że jedna z Oławskich firm poszukuje stażystki, bardzo dobrze płacąc. Idzie na rozmowę, nie zdając sobie sprawy, że za chwilę zostanie wplątana w grę, która toczy się między jej szefem Markiem Skalskim i jego żoną Ewą Skalską. Klaudia odkrywa również, że dwie poprzednie stażystki zginęły w niewyjaśnionych okolicznościach. Czy jej życie również wisi na włosku? Komu może zaufać, a kto jest wrogiem i co takiego się wydarzyło z poprzednimi stażystkami? Fabuła, która rozwija się z każdą stroną, nie da Wam się oderwać od książki. 


Na mnie powieść wywarła mega pozytywne wrażenie. Pochłonęłam ją w jeden wieczór. Bardzo dobrze się czytało. Pisarka ma bardzo lekkie pióro. Nie było tutaj, czego niestety nie lubię a jest w większości powieści rozciągających się przez kilka stron opisów. Są krótkie i rzeczowe, pisane tak, że się czyta je z dokładnością, by coś nam nie umknęło. Dla mnie powieść godna i warta polecenia. Jestem nią zachwycona. Zakończenie wręcz zwaliło mnie z nóg, bowiem takiego obrotu spraw się nie spodziewałam. Szczerze ją polecam i mam ochotę sięgnąć po kolejną książkę tej autorki.

13 komentarzy:

  1. Już kilkakrotnie spotykam na blogach tę książkę. Opinie są naprawdę różne, jednak opisany przez Ciebie zarys fabuły bardzo mnie zaintrygowała. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Ja nie mogłam się oderwać, tak byłam ciekawa rozwiązania tej zagadki. Bardzo mi się podobała.

      Usuń
  2. Słyszałam już o tej książce, i chętnie bym ją przeczytała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu koniecznie, nie będziesz żałować. Ja sięgnęłam po nią z czystej ciekawości i pochłonęła mnie do ostatniej strony, zarywając noc. Ale wiedziałam, że muszę się dowiedzieć jak to się skończy, bo nie będę mogła zasnąć. :)

      Usuń
  3. Nie znam tego tytułu, ale to dlatego, że nie czytam kryminałów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej też nie czytałam, ale teraz coraz częściej po nie sięgam :)

      Usuń
  4. Lubie wciągające kryminały, a z opisu wynika, że ten właśnie taki jest ;) Mam nadzieję przeczytać tą książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Może kiedyś się na nią skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytam właśnie :) Bardzo ciekawie się zaczyna, zobaczymy czy będzie tak dalej. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podobała mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian