piątek, 4 marca 2022

Po nitce do szczęścia - Karolina Wilczyńska. Recenzja.

"Nie próbowała walczyć z tym, co przyniósł jej los. Zamiast się szarpać, odnalazła własne szczęście. I to według prostej recepty. Być sobą.. Niby banalne, ale niewielu ludziom się udaje."


Autor: Karolina Wilczyński

Tytuł: Po nitce do szczęścia

Cykl: Stacja Jagodno (tom 3)

Wydawnictwo: Czwarta Strona

Data wydania: 21-10- 2015

Liczba stron: 320

Gatunek: literatura piękna

 

MOJA OCENA: 10/10

 

Trzecia część serii „Stacja Jagodno”.

Pozwól zabrać się w kolejną podróż do Jagodna – urokliwego miejsca w Górach Świętokrzyskich, które działa kojąco na duszę kobiety… Daj się przekonać, że prawdziwa przyjaźń i miłość są w stanie pokonać wszelkie przeciwności losu.

Dlaczego żona wójta płacze wieczorami? Czy angielski kuzyn hrabianek odnajdzie się wśród polskiej rzeczywistości? Co może łączyć doktor Ewę z ojcem Łukasza? I czy są jeszcze jakieś tajemnice dworku, które nie zostały odkryte? Czy mieszkańcom Jagodna uda się dojść po nitce do szczęścia?

 


Kolejne, już trzecie a jak cudowne spotkanie w Jagodnie, z moimi kochanymi bohaterkami powieści Karoliny Wilczyńskiej. Wiem, że będę się powtarzać i zrobię to pewnie jeszcze nie raz, ale kocham tę powieść. Bardzo bym chciała by została zekranizowana. Myślę, że zdobyła by jeszcze większą popularność niż „Ranczo”, które również uwielbiałam oglądać. I nawet mam kilku faworytów wśród aktorów, którzy mogli by zagrać dane role. I mam nadzieję, że któremuś ze scenarzystów wpadnie ta powieść w rękę i będziemy mogli gościć ją na ekranach naszych telewizorów.

"(...) Losu nie da się oszukać. Można go co najwyżej zmylić. I nawet jeśli ta chwila trwa wiele lat, to i tak w końcu przychodzi czas na prawdę. Co zrobić? Trzeba znaleźć siłę i stawić temu czoła. Nawet gdyby miała to być ostatnia rzecz w życiu. To i tak lepsze niż śmierć w kłamstwie."

W tej części do stałych już bohaterów, na pierwszy plan wysuwa się Małgorzata, żona wójta. Małgorzata czuje się samotnie, niby ma wszystko co mówią, że kobieta powinna być szczęśliwa, ale jak wiadomo. Pieniądze szczęścia nie dają. W życiu Małgorzaty pojawia się nostalgia i codzienny schemat, który zaczyna ją nudzić. Postanawia zrobić coś dla siebie i zmienić swoje życie. Czy jednak to jej się uda? Z jakimi problemami będzie musiała się zmierzyć i co skrywa się pod maską, jaką musi nosić na co dzień?

"Matka nie jest po to, żeby uchronić dziecko przed wszystkimi niebezpieczeństwami. Tego nie da się zrobić. Każdy musi popełnić błędy, a potem ponosić ich konsekwencje. Nawet te, których się nie spodziewa. (...) A matka ma towarzyszyć i wspierać. Pomagać, a nie tworzyć sztuczny świat. Dawać poczucie bezpieczeństwa, być tą, do której zawsze można przyjść, a nie tą, która do siebie przywiązuje i od siebie uzależnia."

Do Jagodna przyjeżdża również kuzyn Hrabianek Leszczyńskich – Jan, który dzięki Marysi, odnajduje się po kilkunastu latach. Przysłany przez dziadka, bardzo chce poznać ostatnich żyjących już krewnych w Polsce. Czy uda mu się odnaleźć jednak wśród panujących tutaj obyczajów? I czy jego przyjazd ucieszy Hrabianki? Jaką tajemnicę skrywają i jak się potoczą dalsze losy dworku? To tylko część tego co będzie się działo. Bo dzieje się dużo, oj bardzo dużo. Również w życiu doktor Ewy matki Tamary, Kasi córki Zofii oraz Marysi, która w każdej części coraz bardziej dorasta i przeżywa swoją pierwsza, prawdziwą miłość.


"Skoro tak mówi, to na pewno tak myśli.
– A jeśli zacznie myśleć inaczej?
– Tego nie wiesz ani ty, ani on. To przyszłość. Nie znamy jej.
Życie układa się różnie, ale to nie powód, żeby nie wierzyć
ludziom.
– Czyli mam mu zaufać, ale może się okazać, że będzie
inaczej? Przecież to bez sensu!
– Nie wiem, czy bez sensu, czy z sensem, ale wiem, że takie
jest życie. Dlatego lepiej cieszyć się z dobrej teraźniejszości niż
wyobrażać sobie niedobrą przyszłość. Ten kłębuszek z czarnymi
myślami wyrzuć. To moja rada."

Żałuję, że tak późno zaczęłam czytać tę serię. Zawsze jakoś uważałam, że będzie nudna, bo ile można pisać o tych samych osobach w tylu tomach. Teraz wiem jak bardzo się myliłam i wierzcie, bardzo żałuję, że dopiero teraz zaczęłam przygodę ze „stacją Jagodno”. Nie popełniajcie tego samego błędu. Weźcie pierwszy tom, kto nie czytał i dajcie tej książce szanse. A gwarantuję Wam, że nie będziecie się mogli oderwać.

Będziecie mieli okazję przenieść się do świata, gdzie autorka poprzez Babcię Różę, będzie miała dla Was, ogrom ciepłych i bardzo wartościowych rad. Tam w białym domku, problemu stają się bardziej realne do pokonania. Będziemy mogli się przekonać, że nie zawsze wszystko wygląda na pierwszy rzut oka, tak jak to postrzegamy. Niekiedy warto usiąść na chwilę i spróbować przyjrzeć się temu z innej strony. Zrozumieć, wysłuchać, dać innym szansę. Pochopne działania mogą wywołać wiele złego i krzywd, które mogą ciągnąć się latami i nie zawsze da się je naprawić. „Po nitce do szczęścia”, tak właśnie jak z tymi motkami tak i w życiu, trzeba czasami się sporo namęczyć by je rozplątać.

"Marysia przyglądała się kolorowym kłębuszkom i sękatym

rękom babci, które sprawnie oddzielały kuleczki i odkładały

w różne miejsca łóżka.

– Tak sobie pomyślałam, że ja to chyba mam taki worek

w głowie. Pełen różnych kłębuszków, w których jest bałagan.

Babcia zerknęła na dziewczynę uważnie.

– To zrób porządek – poradziła.

– Tylko ja nie wiem, które zostawić, a które wyrzucić. Tobie to

tak łatwo idzie.

– Bo ja mam doświadczenie. Od lat to robię. Na początku też

nie wiedziałam. Czasem przez lata trzymałam coś, bo

wierzyłam, że się przyda. Albo uważałam, że jest wartościowe

i piękne, a potem zrozumiałam, że tylko tak mi się zdawało. Do

tej pory niektóre muszą swoje odleżeć, zanim się zdecyduję, co

z nimi zrobić."


A jeśli podoba Wam się to o czym piszę na blogu i chcielibyście mnie wesprzeć, możecie postawić mi wirtualną kawę. Wystarczy kliknąć w poniższy link. 


POSTAW MI KAWĘ 




22 komentarze:

  1. Bardzo lubię tę serią. Każda część mocno mnie wciągała do swojego świata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, że od tego świata trudno jest się oderwać.

      Usuń
  2. W ogóle nie słyszałam o tej serii - muszę się jej bliżej przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję zrobić to jak najszybciej. Gwarantuję, że nie będziesz mogła się oderwać. jest cudowna.

      Usuń
  3. Z przyjemność sięgnę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się Cię zachęcić. Będziesz zachwycona.

      Usuń
  4. Brzmi nieźle, chętnie się z nią zapoznam, w któryś z bardziej leniwych weekendów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to coś czuję, że ten weekend znacznie się wydłuży :)

      Usuń
  5. Bardzo fajna seria, ale musiałabym poznać ją od początku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, bo tutaj życie toczy się w raz z kolejnym tomem i przybywają nowi bohaterowie. Ja z reguły uwielbiam zaczynać serię właśnie od pierwszego tomu, chociaż przyznaję, że kilka razy przez niedopatrzenie zaczęłam coś czytać od końca :) Ale, później był miły powrót w przeszłość :)

      Usuń
  6. widzę że dobra propozycja na wieczór.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, zdecydowanie. Polecam sięgnąć po całą serię.

      Usuń
  7. Nie znam tej serii, ale brzmi wciągająco. Bardzo podobają mi się Twoje zdjęcia, totalnie w moim guście 🤩

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jest mi bardzo miło i zapraszam w odwiedziny częściej.

      Usuń
  8. To jedna z moich ulubionych serii i zawsze czekałam na kolejny tom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja żałuję, że tak późno się za nią zabrałam. Ale wiem, że kiedyś jeszcze do niej wrócę.

      Usuń
  9. Też chętnie poznam bliżej mieszkanki Jagodna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobaczysz, że będziesz je często odwiedzać, bo bardzo je polubisz :)

      Usuń
  10. nie jest to książka dla mnie, chociaż Twoja recenzja nieco mnie do niej przybliżyła i może dałaby jej szansę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie je daj. A może akurat Ci się też bardzo spodoba?

      Usuń
  11. Ta seria jest na liście do przeczytania. Z każdą kolejną recenzja coraz bardziej muszę po nią sięgnąć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie czekaj zbyt długo, bo cała seria jest bardzo wciągająca i aż chce się więcej...

      Usuń

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian