poniedziałek, 7 października 2024

"Bestseller" Paulina Świst. Recenzja.

„Moim prze­zna­cze­niem i je­dy­ną drogą było pisanie. Tak, by lu­dzie na­resz­cie mnie usły­sze­li…”

Autor: Paulina Świst

Tytuł: Bestseller

Wydawnictwo: Muza

Data wydania: 28- 08 – 2024

Liczba stron: 315

Gatunek: kryminał, romans

 


„Premiera mojej książki. Zawsze wiedziałam, jak będzie wyglądać.
Nie przewidziałam tylko, że… nigdy na nią nie dotrę.”


W dniu szumnie zapowiadanej premiery bez śladu ginie znana pisarka. Czy tajemnicze zniknięcie to część starannie zaplanowanej kampanii marketingowej, czy kobiecie grozi prawdziwe niebezpieczeństwo?

W cieniu tej tajemnicy miastem wstrząsają brutalne morderstwa. 

Ofiary umierają w sposób wiernie odwzorowujący mroczne sceny z kultowych filmów grozy. Kto stoi za tymi zbrodniami? 

I czy ma coś wspólnego z zaginięciem autorki?

W epicentrum horroru znajdują się nieustępliwa prokuratorka Nina Kermel oraz policjant Aleksander Aresowicz, który zmaga się z własnymi demonami. Wspólnie muszą odkryć prawdę, zanim mrok wchłonie ich całkowicie…


„Wiedziałam, że robiłam źle, nie tak sobie to wyobrażałam w dzieciństwie. Niestety, dorosłość brutalnie zweryfikowała moje plany i marzenia. Często się zastanawiałam, co dziewczynka, jaką byłam, powiedziałaby o kobiecie, jaką się stałam. Boję się, że nic dobrego.”

„Bestseller” Pauliny Świst to pierwsza książka autorki, którą miałam okazję przeczytać. I powiem szczerze, że mam bardzo mieszane uczucia. Dlaczego? Już wyjaśniam, ale najpierw kilka słów o fabule.

Esmeralda Jackson, to pisarka erotyków. Postanowiła zaskoczyć wszystkich swoich czytelników wydając powieść w zupełnie innym stylu. Napisała „Horror”. W dniu zaplanowanej premiery, nie pojawia się jednak na imprezie. Autorka znika bez śladu. Czy to był zaplanowany marketing, by podnieść sprzedaż? Czy jednak coś się stało?

Przyjaciółki z wydawnictwa proszą o pomoc Ninę Kermel, która pracuje jako prokurator. Jest też ich wspólną znajomą. Nie przepadała za autorką książki, z pobudek osobistych, ale dzięki temu zna ją, co zdecydowanie może ułatwić śledztwo. Angażuje do niego prywatnego detektywa, oraz dawnego bardzo przystojnego policjanta Aleksandra Aresowicza, który ma dość poplątaną historię. Czy uda im się rozwiązać zagadkę? Dodam tylko tyle, że z początku niby błaha sprawa, okazuje się jednak bardziej poważniejsza, niż wszyscy myśleli, bowiem pojawi się jeszcze kilka morderstw.




I teraz co fajnego w tej książce, to pomysł na jej fabułę. Intrygi, morderstwa, rozwiązywanie zagadek i bardzo fajne dialogi pani prokurator a policjantem. Postaci są wybuchowe, pełne temperamentu i energii i można się naprawdę pośmiać momentami. Ale, jak na kryminał zabrakło mi tej adrenaliny podczas czytania. Wszystko się toczy powoli, za spokojnie. Nie ma takich mocnych zaskoczeń, a miałam wrażenie, że powieść momentami za bardzo poszła w kierunku dialogów i przepychanek słownych wybuchowej pary policjantów. W dodatku, jak dla mnie za dużo wulgaryzmów, które były niekiedy zbędne. Osobiście nie lubię ich w powieściach w takich ilościach. Ale to jest moja opinia. Są czytelnicy, którym to nie przeszkadza i to jest fajne, że każdy czytelnik znajdzie coś dla siebie. Mnie osobiście ta powieść nie porwała, choć naprawdę pomysł i cała fabuła jest bardzo ciekawa. Jednak jak wspomniałam, zabrakło mi tu rozwinięcia bardziej tego wątku kryminalnego.

Chciałabym Was jednak bardzo zachęcić do przeczytania tej książki, bo jestem ciekawa też Waszych opinii. A ja z pewnością za jakiś czas sięgnę po inną książkę autorki, być może kolejna będzie dla mnie prawdziwym „Bestsellerem”?

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Muza.

 

 


Jeśli podoba Wam się to o czym piszemy na blogu i chcielibyście nas wesprzeć, możecie postawić nam wirtualną kawę. Wystarczy kliknąć w poniższy link. 

POSTAW NAM KAWĘ

Każdą wypijemy z wielką przyjemnością i będzie to dla nas ogromna motywacja do dalszej pracy nad blogiem.

Z pozdrowieniami A&S.

 

 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian