niedziela, 11 lipca 2021

"W Twoją stronę" Karolina Winiarska. Recenzja.

" Dzieliły ich centymetry i zarazem całe lata.

 Dzieliło ich wszystko, łączyła miłość. "

 

Autor: Karolina Winiarska

Tytuł: W Twoją Stronę

Wydawnictwo: Jaguar

Data wydania: 09-06-2021

Liczba stron: 344

Gatunek: literatura obyczajowa, romans

 

MOJA OCENA: 8/10

 

Zapętlone życiorysy sióstr i rodzinne tajemnice z przeszłości, wychodzące na jaw w najmniej spodziewanych momentach!

Felicja straciła Wojtka, swoją wielką miłość. Straciła także dobrze płatną pracę w reklamie, dzięki której mogła ratować swoje smutki i depresje zakupowymi szaleństwami w butikach. Rodzinne uwikłania Felicji – siostra, babcia Michalina i wiecznie nieobecna matka – również nie ułatwiają jej życia. 


Małżeństwo Łucji, siostry Felicji, się sypie, mąż zajęty pracą nie ma dla niej czasu – pojawia się ktoś inny. Jakby nie dość było współczesnych problemów, Felicja zostaje obdarowana przez matkę, znaną malarkę mieszkającą na stałe w Berlinie, pamiętnikami swoich pradziadków i wówczas pewne sprawy zyskują zupełnie nowe znaczenie…


Czy siostry, poharatane przez los, będą umiały zrozumieć rady babci Michaliny? Czy każda z nich ułoży własne życie w taki sposób, aby zobaczyć szczęście?

Miłość, zdrada, tragedia, odkupienie i happy end – wszystko, co powinna mieć dobra literatura obyczajowa!

(Powyższy opis pochodzi od wydawcy).

Ta historia bardzo mnie poruszyła. Spodziewałam się lekkiej powieści obyczajowej. Przeczytałam powieść, która porusza bardzo trudne tematy. Miłość, która ma różne oblicza, która jest postrzegana w różnych światach i dla każdego ma inne znaczenie. Miłość, która niekiedy kosztuje sporo wyrzeczeń, bólu, cierpienia, poświęceń i zrozumienia. Historia tu opisana, daje sporo do myślenia.

Łucja i Felicja, dwie siostry, które dotknięte przeszłością, porzucone przez matkę Elżbietę, dla której kariera artystyczna była ważniejsza niż miłość do córek, muszą szybko dorosnąć i nauczyć się radzić w życiu. Niestety wydarzenia  z przeszłości odcisnęły na nich piętno i nie potrafią zaufać miłości. Zostały zranione i boją się, że ktoś może zrobić to znowu. W dodatku żal, który zrodził się między nimi, powoduje coraz większe niedomówienia.

Małżeństwo Łucji wisi na włosku. Rutyna wkradła się w jej życie. Pogubiła się i ma mętlik w głowie. Tak bardzo chciałaby, by mąż przestał tylko zajmować się pracą, a zaczął znów ją dostrzegać jako kobietę, a nie matkę dzieci, która musi o wszystko zadbać i trzymać pod kontrolą. Jak każdy, tak i ona potrzebuje tej miłości. Miłość dzieci to nie to samo, co męski dotyk, czułość, bliskość. I nagle pojawia się on… i powoduje, że Łucja się w nim zatraca, gubi się na drodze do szczęścia. Mimo iż wie, że to będzie miało konsekwencje, ponosi ryzyko. Jak wielką cenę będzie musiała zapłacić, za te chwile zapomnienia? Czy miłość męża będzie w stanie jej to wybaczyć? Czy jednak konsekwencje chwilowego uniesienia, będą bardzo kosztowne?

Felicja straciła po raz drugi mężczyznę z którym miała spędzić życie. Najpierw swoją pierwszą miłość, teraz śmierć narzeczonego. Próbuje zapomnieć szukając adrenaliny w skokach z wysokości oraz ramionach przyjaciela. Ale czy to przyniesie jej ulgę? Wyrzuty sumienia nie dają jej spokoju. Próbuje odreagować. Jest bardzo wybuchowa. Relacja z matką i siostrą dolewają oliwy do ognia. Nie potrafi wybaczyć błędów przeszłości. Nie potrafi zapomnieć tamtych wydarzeń. Emocje biorą górę podczas wspólnego wyjazdu z siostrą i matką do babci Michaliny, która ją wychowywała kiedy matka postanowiła zostawić córki, dla kariery malarki, a starsza siostra musiała opiekować się młodszą. Żale i pretensje w końcu zostają wyrzucone z siebie.

Pełno emocji, wzruszeń, ale też przemyśleń kryje w sobie ta powieść. Tajemnice z przeszłości, niespełniona miłość i pamiętnik napisany przez prababkę, w którym poznajemy historię rodziny podczas II wojny Światowej. Jej dylematy i wybory, cierpienia i wartości takie jak miłość i rodzina. To wszystko bardzo wciągnęło mnie w tę historię. Nawet nie wiem kiedy dotarłam do końca. Były momenty pełne wzruszeń i emocji. Ale też takie, w których byłam zła na niektóre decyzje bohaterów. Na szczęście jest babcia Michalina i jej złote rady. Tylko czy wnuczki będą potrafiły wziąć je do serca? I czy uda im się dojść do porozumienia i wybaczyć dawne błędy?

Historia chwyciła za moje serce, ale mam pewien niesmak, bo zabrakło mi tego zakończenia na które czekałam. Mam nadzieję, że niebawem Pani Karolina napisze drugą część. Tyle zostało znaków zapytania? W szczególności bardzo jestem ciekawa, jak dalej potoczyły się losy babci Michaliny po pojawieniu się Zofii i dlaczego musiała dokonać takich a nie innych wyborów, odnośnie miłości? I oczywiście dalsze losy sióstr?  

Będę czekać z niecierpliwością na kolejny tom. Książkę polecam każdemu, bo warto ją przeczytać.

Za egzemplarz i możliwość przeczytania dziękuje Wydawnictwu Jaguar i portalowi lubimycztać.pl 

(Zdjęcie przedstawia książkę w czytniku. Jestem właśnie na urlopie, gdzie dokończyłam czytanie w formie e-booka, bowiem przez nieuwagę zapomniałam zabrać książki w wersji papierowej z domu. Bardzo mi jednak zależało na poznaniu dalszej historii. Po powrocie uzupełnię galerię.)

Pozdrawiam A&S

14 komentarzy:

  1. Szczerze mówiąc nie lubię książek w których akcja prowadzona jest tak wielotorowo. Do tego jeszcze rodzinne zaszłości... Nie dla mnie, ale recenzję czyta się z dużą przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że spodobałaby mi się ta książka

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię historie tego typu, ta również brzmi ciekawie! Tajemnice, wielopokoleniowe historie, trudna miłość... Myślę, że skusze się na lekturę

    OdpowiedzUsuń
  4. Historia, która może chwycić za serce moją córkę, chętnie podsunę jej tytuł pod rozwagę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Można w niej znaleźć dużo mądrości i wyciągnąć sporo wniosków.

      Usuń
  5. Z pewnością dodanie wątków z przeszłości jeszcze bardziej urozmaiciło tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam takie dodatki. Listy, stare pamiętniki... mój klimat.

      Usuń

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian