środa, 28 września 2022

Gra - Sara Antczak. Recenzja.

„Obserwowaliśmy Cię od dawna.

Tak, właśnie Ciebie.

Wiemy gdzie pracujesz, jak spędzasz czas,

co się dzieje w Twoim domu.

Nie znasz nas, ale my znamy Ciebie.

Kiedyś każdy z nas był taki jak Ty.”

 


Autor: Sara Antczak

Tytuł: Gra

Wydawnictwo: Filia Mroczna Strona

Data wydania: 28 wrzesień 2022

Liczba stron: 472

Gatunek: kryminał, sensacja, thriller

 

MOJA OCENA: 9/10

 

Sześcioro bohaterów zjawia się w lesie, żeby zagrać w tajemniczą grę. Na pierwszy rzut oka nic ich nie łączy. Pochodzą z różnych środowisk, wyznają odmienne wartości, mają różne charaktery. Nikt nie spodziewa się tego, co się stanie. Gra w podchody w jednej chwili zamienia się w grę o przetrwanie.

Kto za tym stoi i jaki jest jego cel?



I co ja mam Wam napisać? Napiszę wprost. Tak dobrej książki już dawno nie czytałam. Zostałam wciągnięta w tę grę dosłownie od pierwszej strony. Książkę wręcz pochłonęłam w dwa wieczory.

„Nie ma dobrych i złych ludzi. 

Wszyscy jesteśmy tylko sumą własnych doświadczeń.”

Grupa zupełnie „niby” przypadkowych osób, bierze udział w grze pod nazwą „Podchody”. Ale czy przypadkowych? Okazuje się, że nie tak do końca. Jest rok 2021, trwa pandemia. Ludzie mają już dość siedzenia w domu, chcą się wyrwać i troszkę zabawić. Nagle natrafiają na zaproszenie do udziału w tajemniczej grze. Każda z tych osób postanawia spróbować się zabawić. Poza jedną – Wiktorią. Wiktoria jest dziennikarką gazety ”Dziennik Powszechny”. Dokładnie rok wcześniej w niewyjaśnionych okolicznościach zaginęła Julia – siostra jej przyjaciółki Raisy. Wiktoria pisała o niej artykuły do gazety. Próbowała pomóc przyjaciółce w odnalezieniu siostry. Niestety bezskutecznie. Rok po zaginięciu Raisa znajduje ulotkę z zaproszeniem do gry w „Podchody”. Podejrzewa, że rok wcześniej Julia mogła wziąć w niej udział. Z kolei kilka lat wcześniej w tym samym miejscu gdzie toczyć się ma gra, czyli Puszczy Posoczyńskiej w niewyjaśnionych okolicznościach znika czterech maturzystów. Ślad po nich zaginął jakby zapadli się pod ziemię. Wiktoria postanawia rozwiązać tą zagadkę, uważa, że tajemnica ukryta jest w lesie a uczestnikom gry, coś poszło nie tak i finał okazał się dramatyczny.

Co kryje las? Na czym polega gra? Czy okaże się zwykłą zabawą czy przetrwaniem i walką o życie? Jakie niespodzianki przygotował dla uczestników organizator? Jakich decyzji będą musieli dokonać uczestnicy? I czy faktycznie każda z tych osób jest tam przypadkowo czy znalazła się tam, bo została wybrana? A może w tej grupie jest kret?

Bardzo mi się podobała ta książka i myślę, że wielu czytelnikom się spodoba. Akcja trwa cały czas i trzyma w napięciu. Emocje niczym rollercoaster. Autorka sprawnie lawiruje wśród bohaterów, tak byśmy mogli poznać bliżej każdego z nich. Nieświadomie bierzemy udział w te grze i z niecierpliwością czekamy, jak to wszystko się potoczy. A powiem Wam, że zakończenie trochę wbija w fotel. Polecam gorąco. Nie oderwiecie się od lektury. Mocno trzyma kciuki również za to, by ta książka trafiła na ekran Netflixa, bo myślę, że fabuła może być świetnym materiałem na film.


„ Morderstwo i samobójstwo, zbrodnia i kara. Jeden ciężki grzech prowadzi do kolejnego.

- To nie jest żadna gra w podchody.

- A co to jest?- pyta, mrużąc oczy.

- W czym my właściwie bierzemy udział?

- To pokuta.”

 Za egzemplarz do recenzji dziękuję Wydawnictwu Filia Mroczna Strona.


MIŁEJ LEKTURY!!!


Jeśli podoba Wam się to o czym piszemy na blogu i chcielibyście nas wesprzeć, możecie postawić nam wirtualną kawę. Wystarczy kliknąć w poniższy link. 

POSTAW NAM KAWĘ

Każdą wypijemy z wielką przyjemnością i będzie to dla nas ogromna motywacja do dalszej pracy nad blogiem.

Z pozdrowieniami A&S.

17 komentarzy:

  1. Książkę tę właśnie wczoraj pobrałam na swój czytnik i liczę na bardzo dobrą lekturę.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. Nie będziesz mogła się oderwać. Ja nie potrafiłam. Pozdrawiam serdecznie Ania

      Usuń
  2. Myślę, że ta książka mogłaby mnie wciągnąć. Uwielbiam fabułę tego typu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam gorąco. Myślę, że się nie zwiedziesz. Mnie wciągnęła od pierwszej strony.

      Usuń
  3. Zdecydowanie moje literackie klimaty! Już sam opis bardzo mnie zaciekawił. Pewnie czytałabym z wypiekami na twarzy ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie dziś zastanawiałam się nad jej lekturą. Widzę, że nie mam nad czym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpisuję tę książkę na listę pozycji do przeczytania. Dziękuję za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj pandemia i siedzenie w domu oj te czasy oby już więcej nie wróciły. ... wolałabym zapomnieć o tym

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Ale książka tylko nawiązuje do tego tematu. Jest naprawdę świetna.

      Usuń
  7. Wnioskuję że emocje wywołuje rozmaite ta lektura a zakończenie to dopiero....

    OdpowiedzUsuń
  8. Sporo dobrego już czytałam o tej książce i myślę, że mogłaby mi się spodobać. Kiedyś po nią chętnie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za polecenie. Jesień, deszczowo, będzie czas na czytanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie tez sie ta książka bardzo podobała i uważam, że warto przeczytać;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mamy takie samo zdanie. Już nie mogę doczekać się kolejnej powieści autorki. Czuję, że to będzie również coś zaskakująco dobrego. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Książka bardzo mnie wciągnęła, jeden minus to zakończenie i tutaj troszkę się zawiodłam. Ale i tak warto ją przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian