wtorek, 23 maja 2023

"Perfumeria na rozstaju dróg" Magdalena Witkiewicz. Recenzja.

 "Do podróży ciągnie człowieka wtedy, gdy mu czegoś brakuje w tym miejscu, w którym się znajduje."

Autor: Magdalena Witkiewicz

Tytuł: Perfumeria na rozstaju dróg

Wydawnictwo: Flow

Data wydania: 22 - 03 – 2023

Liczba stron: 344

Gatunek: powieść obyczajowa

 

Mała Przytulna – urokliwe miasteczko wśród ukwieconych wzgórz. To miejsce, gdzie każdy chciałby zamieszkać.

Miejsce, w którym wędrowny grajek od lat opowiada swoją historię, postawny piekarz szykuje nie tylko chleb, ale też strawę dla ducha, a ciekawskie sąsiadki znają wszystkie sekrety. Nawet te, których nie zna sam zainteresowany...


Do miasteczka w pewien mroźny dzień wprowadza się Laura z córką. Nie wiadomo, skąd przyszła i co się wydarzyło w jej życiu. Swoją ogromną tęsknotę zamyka w malutkiej fiolce i próbuje w świecie zapachów odnaleźć szczęśliwą przyszłość. Tworzy niewielką perfumerię na rozstaju dróg i dla każdego, kogo wysłucha, magię zamyka w perfumach. Subtelne emocje rozpisuje na język aromatu ziół, kwiatów i owoców.


Któregoś dnia w progu perfumerii zjawia się niespodziewany gość. Czy uda się mu skomponować wraz z Laurą najpiękniejsze perfumy świata –zapach miłości? Czy nuta głowy będzie w nich wreszcie współgrać z nutą serca?
Ta powieść jest zmysłowa i przepełniona uczuciami. Sięgając po nią, przekonacie się, że czasami to, co ulotne, na zawsze zapisuje się w naszej pamięci...


„Perfumy to mieszanina wielu aromatów. Dopiero w kontakcie ze skórą rozkwitają.”

Magdalena Witkiewicz po raz kolejny zabiera nas ze sobą w podróż do miejsc, które otulą nas nie tylko pięknem ale i zapachem.

Na początku powieści znajdziemy się w przepięknym Paryżu, który znany jest z mody, drogich perfum i artystów. To tu Laura rozpocznie nowy rozdział życia. Los bowiem przyszykował dla niej niespodziankę, jakiej się nie spodziewa. To tu nabyte znajomości, pokierują ją w miejsca, gdzie zapach będzie odgrywał główną rolę, a ludzie których spotka na swojej drodze, będą pojawiać się nie przypadkowo. Każdy z nich, będzie miał bowiem czynny udział w dalszej drodze. Jak bardzo? O tym, musicie się już przekonać sami.

W Małej Przytulnej, gdzie będzie toczyła się historia Laury, wszystko dzieje się w magiczny sposób. Niestety życie nie zawsze jest usłane różami i na drodze dziewczyny również pojawią się ciernie. Ale mając wokół siebie tak wspaniałych ludzi… Trzy tajemnicze kobiety, które skrywają pewne tajemnice… Dwóch starszych panów, których będziemy spotykać w miasteczku… oraz pana fotografa, który mieszka za żywopłotem i nie pojawił się tam przypadkowo. Jego los też tam skierował, bo tak właśnie miało być. I jeszcze jedną przesłodką osóbkę o imieniu Gabrysia, która skradła moje serce i nie tylko moje, bo kilku mieszkańcom miasteczka również.

„Jak człowiek nie ma już nic w tym miejscu, w którym się znajduje, musi wyruszyć gdzieś daleko i tam szukać szczęścia”


Pani Magdalena sprawiła, że tą książką delektowałam się powoli, bo bardzo nie chciałam, by się tak szybko skończyła. Nie potrafiłam się od niej oderwać. Jak bohaterka powieści, czułam wręcz te zapachy, którymi się otaczała. Dobierając je z niezwykła czułością i delikatnością. To one otuliły mnie, niczym ciepły kocyk nie pozwalając zasnąć, nim dowiedziałam się, jak skończyła się ta historia. Nie oderwiecie się od lektury. Tego jestem pewna i gorąco Wam polecam tę książkę. Bo jest wspaniała.



2 komentarze:

  1. Bardzo mocno zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki. Czuję, że mnie też mocno wciągnie.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam w moje skromne blogowe progi.🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Tę książkę Magdy mam dopiero w planach.

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian