czwartek, 25 maja 2023

"Rodzina Monet. Skarb." Weronika Marczak. Recenzja.


„ - Jestem jak obca.

- Jesteś jak skarb. [...] Zagubiona i odnaleziona, jesteś jak skarb.

- Kciukiem przejechał po moim mokrym policzku.

- I tak masz się czuć, dziewczynko. Wyjątkowo. Jasne?"

 

Autor: Weronika Marczak

Tytuł: Rodzina Monet. Skarb.

Cykl: Rodzina Monet, tom I

Wydawnictwo: Muza

Data I wydania: 05 - 07 – 2019

Data wydania: 26 – 10 – 2022

Liczba stron: 416

Gatunek: literatura młodzieżowa

 

Zagubiona i odnaleziona jesteś jak skarb

Hailie Monet ma niespełna piętnaście lat, gdy w wypadku samochodowym traci dwie najukochańsze osoby: mamę i babcię. Ze skromnego, ale pełnego miłości i ciepła domu trafia do luksusowej willi w Pensylwanii zamieszkanej przez pięciu władczych i zdystansowanych mężczyzn. Oni raczej chłodno przyjmują nastolatkę.

Will, Vincent, Dylan, Shane i Tony to starsi bracia Hailie, o których istnieniu dziewczyna nie miała pojęcia. Tęsknota za ukochaną mamą, zagubienie w obcej rzeczywistości i brak zrozumienia ze strony rodzeństwa są trudne do udźwignięcia. I choć w nowym domu jest wszystko, o czym może marzyć nastolatka, prywatne liceum jest najlepsze w stanie, a stylowy mundurek i drogie ubrania leżą idealnie, Hailie czuje się bardzo samotna. Jakby tego było mało, z każdym dniem odkrywa, że życie jej braci pełne jest mrocznych sekretów, których będą strzec, zwłaszcza przed swoją młodszą siostrzyczką.

Pierwszy tom serii, która podbiła serca czytelników polskiego Wattpada.

Oto wciągająca historia, od której nie sposób się oderwać.

 


O książce Weroniki Marczak „Rodzina Monet” czytałam wiele pozytywnych opinii. Czytałam, że jest to książka nie tylko kierowana do młodzieży, ale również dla dorosłych czytelników. Postanowiłam z czystej ciekawości przeczytać kilka stron dodając ją na półkę Legimi. I powiem Wam, że ta historia tak mnie pochłonęła, że nie potrafiłam się oderwać. Musiałam przeczytać do końca. Bardzo mnie wzruszyła i były momenty, kiedy uroniłam kilka razy łezkę.

Ta historia jest bardzo wzruszająca. Czternastoletnia Hailie Monet w wypadku samochodowym traci mamę i babcię. Z dnia na dzień jej świat wywraca się do góry nogami. To co było do tej pory stabilne i poukładane, runęło jak domek z kart. Okazało się, że Hailie ma pięciu braci: Willa, Vincenta, Dylana, Shanea, Tonyego. A najstarszy z nich Vincent został jej opiekunem prawnym.

Hailie musi opuścić rodzinny dom i przeprowadzić się z Anglii do Stanów Zjednoczonych, gdzie mieszkają jej bracia. To nie jest łatwe dla młodziutkiej dziewczyny, która mimo iż ma wszystko, bo trafiła do bogatego domu, to bardzo tęskni z mamą i babcią. Tym bardziej, że bracia, szczególnie Ci najstarsi stawiają przed Hailie spore wymagania, do których dziewczyna musi się dostosować. Tłumacząc to jako zapewnienie jej bezpieczeństwa. Bracia bowiem skrywają przed siostrą jakąś tajemnice w którą nie chcą jej wtajemniczać. W dodatku Hailie, kilka razy przekonuje się, że jej życie jest w niebezpieczeństwie. Na szczęście ma w pobliżu braci, którzy czuwają nad jej bezpieczeństwem. Dbają o nią, jej edukację, ale zapominają trochę o tym, że Hailie jest dziewczynką, która straciła bliskie osoby i najbardziej w świecie potrzebuje rozmowy i tego, by od czasu do czasu ktoś ją po prostu od tak przytulił i wysłuchał.

Czy bracia sprostają zadaniu? Czy Hailie uda się zaklimatyzować i odnaleźć w nowej rzeczywistości? Jakie tajemnice skrywają i kim są bracia Monet?


(...) najlepszy prezent, jaki możemy podarować komuś na urodziny czy w święta, to czas.

Powiem Wam, że bardzo mi się podobała ta książka. Byłam naprawdę zachwycona. Bardzo mi się podobał opis relacji jaki jest między rodzeństwem. Każdy za każdym stoi murem. Święta, urodziny to czas w którym nieważne są telefony, praca czy inne rzeczy, tylko to czas poświęcony rodzinie.  Podoba mi się prostota tej książki. Może troszkę mniej opisów a więcej dialogów, by się przydało, ale mimo tego, czytało mi się ją bardzo przyjemnie i z przyjemnością sięgnę po dalsze tomy. 

Polecam Wam gorąco.

 

 

12 komentarzy:

  1. Tę serię mam jeszcze przed sobą. Będę ją czytała wspólnie z moją siostrzenicą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo uważam, że jest naprawdę warta przeczytania.

      Usuń
  2. To raczej książka nie dla mnie, ale na bookstagramie widzę prawdziwy szał na ten tytuł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałam. Sięgnęłam z ciekawości i właśnie czytam trzeci tom :) Bardzo mnie wciągnęła.

      Usuń
  3. Zdecydowanie nie są to moje klimaty literackie. Nie czytałam i nie planuję przeczytać, ale kolejki do autorki na targach świadczą o tym, że jestem w mniejszości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tyle książek, że każdy znajdzie coś dla siebie :) A książka, faktycznie przyciąga uwagę i mnie wciągnęła również.

      Usuń
  4. Nie czytałam, ale zamieszczony fragment bardzo mi się podoba. Może sięgnę po nią w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie wyrosłam z literatury młodzieżowej, więc nie sięgnę po ten tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książka dla każdego. I często starsi znajdą wśród niej coś dla siebie :)

      Usuń
  6. Wiele osób zachwyca się tym cyklem, więc mam co nadrabiać.

    OdpowiedzUsuń

Wszelkie projekty i fotografie na tej stronie stanowią własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez naszej zgody jest zabronione. Copyright © 2018-2024 Anna&Sebastian